Allt Nytt | Kalender | Racerbanor | Arrangörer | Forum | Varvtider/Loggar |
Allmänt banåkaforum Nya Porsche 997 GT3RS!! | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 1 besök senaste veckan (26323 totalt) |
Video: http://www.youtube.com/watch?v=SOL3L info: http://www.worldcarfans.com/10908192 Ball retropryl: _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
|
||||
I pressreleasen så skriver de om att de bytt till ett Lio-jon batteri som väger 10kg mindre men de nämner inget om en eventuell total viktminskning...
Kan det vara så illa att den inte är lättare... _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Konstigt att ingen råkat läcka en Ringetid.
Kanske är 996 RS fortfarande snabbast? Prislista: http://www.gt2.no/PreislisteGT3RS.pd _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
http://www.porsche.com//microsite/91
Jag tycker iaf. att den verkar ruskigt fet... //Johan _________________ Johan Israelsson Opel Speedster #4083 Miljöbil -10 |
||||
Redan vanliga 997 GT3II var väl 7 sekunder snabbare är 996GT3RS, så med ännu mer effekt, lägre vikt(?) och fetare däck( 245 fram, 325 bak) så vore det väl konstigt om det inte gick ännu fortare... . _________________ driver - Thomas Thuresson Porsche 964 C2 -90 |
||||
Roligt! Tittar man i prislistan du försedde oss med så står vikten klart och tydligt på sidan 59! //Johan _________________ Johan Israelsson Opel Speedster #4083 Miljöbil -10 |
||||
25 kg lättare enl. DIN. Leergewicht nach EG-Richtlinie Nach EG-Norm gilt das Leergewicht für Fahrzeuge in serienmäßiger Ausstattung. Sonderausstattungen erhöhen den Wert. Im angegebenen Wert sind 68 kg für den Fahrer und 7 kg für Gepäck berücksichtigt. GT3 1.470 kg GT3 RS 1.445 kg _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
Ser djävligt ball ut, kul att de har tagit ut svängarna lite med dekoren Kul att jämföra med äldre 911:or http://www.porsche.com/filestore.asp Tror dock att den vikten är för standardversionen då Li-Ion batteriet är extrautrustning. 191 Leichtbau-Batterie (Lithium-Ionen) som sparar 10kg ingår inte i vikten för GT3RS då det är extrautrustning. Titanavgassystemet är iaf standard. Batteriet kostar förresten 1904 Euro inkl moms och har sämre funktion än standard under 0 grader C. Lite bredare däck är också trevligt. 10mm bredare framdäck lär förbättre hastigheten runt banan märkbart. RS har också bakruta i plast och kolfibermotorlucka. Man kan även skippa Xenonstrålkastarna så sparar man 6kg. Samma stereo som i GT3 är standard med 5" monokrom display. Man kan även få köpa till 19" vinterfälgar Motormässigt känns det som andra kamaxlar då punkten för maxeffekt och maxmoment har flyttats uppåt, slutväxeln är även annan jämfört med GT3. AC är standard för bägge varianterna _________________ Bromsar bäst som bromsar sist... Renault 5 GTE -88 |
||||
25 kg lättare enl. DIN.
----------------------- GT3 1.470 kg GT3 RS 1.445 kg 25kg lättare än GT3 eller 25kg lättare än "gamla" GT3 RS? Kanske bara jag som är dum men jag förstog inte riktigt.. Underbar kärra iallafall _________________ NS 349/7.51.80/9.07.00 |
||||
Det står ju "GT3" vilket gäller för senaste versionen. Taget från sidan 59 i pdf-listan som referades till förut. _________________ Erik B Såld: Megane RS Cup 250 |
||||
_________________ Magnus Wennerberg Porsche 911 Targa -77 (originalish) Porsche 911 Coupe -69 (busbil för bana) Porsche 924 -79 (busbil för gata, EFI och Turbo) |
||||
|
||||
Allmänt banåkaforum Nya Porsche 997 GT3RS!! | 1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 >> 1 besök senaste veckan (26323 totalt) |